Región, qué hermosa eres

martes, enero 3, 2012 17:49
Publicado en la categoría purnas

Si bella cosa ye platera en os zaguers tiempos en Aragón ye a reversión d’un cierto sentimiento aragonesista, en electors, pero tamién en a carrera. As tres u quatre zagueras eleccions han contrimostrau que o voto “aragonesista” en o sentiu amplo d’o termino, ye de baixada. De traza mayoritaria, os aragoneses y aragonesas votan a partius d’obediencia espanyola. Por ixo no ye d’estraniar que a presidenta d’Aragón, Luisa Fernanda Rudi, que nunca no ha estau “aragonesista”, gose emplegar a ormino y sin garra prechudicio una terminolochia que ya pariexeba desterrada d’iste país nuestro.

Deciba huei Rudi:

Mi objetivo es convertir a Aragón en una región líder entre las comunidades españolas, y para conseguirlo es imprescindible que Aragón sea una comunidad creíble en los entornos económicos y financieros españoles y de fuera de nuestras fronteras. No podríamos haber trasmitido credibilidad si no hubiésemos sido capaces de ordenar la administración aragonesa. Ese ha sido nuestro esfuerzo y en él seguiremos trabajando.

Rudi define a Aragón como “región” y tamién con ixe “comunidad española” que remarca o caracter espanyol d’o suyo gubierno y d’os suyos votants. Ye grau que os aragoneses sigan tresbatindo bell tipo de conciencia “aragonesa” que se vaiga esleindo en ixe espanyolismo uniformizador. Ye grau, y ye historico, porque ye un proceso tan luengo como o tiempo que ha pasau dende que os reis d’a Corona espanyola en 1591, en 1707 y china chana, retalloron, han retallau y retallan no nomás que a legalidat, que tamién a identidat aragonesa con poca oposición d’os propios afectaus. Pero más grau ye que o cargo institucional más important d’o país, a presidencia, no nomás no tienga garra conciencia aragonesa, que tamién con as suyas parolas pase por dencima d’a legalidat vichent. Ye dicir, no ye un problema politico nomás, que tamién en ye de legal.

Cal remerar o que diz l’Estatuto d’Autonomía d’Aragón, refirmau por o PP en as Cortes d’Aragón y tamién en o Congreso espanyol.

1. Aragón, nacionalidad histórica, ejerce su autogobierno de acuerdo con el presente Estatuto, en el ejercicio del derecho a la autonomía que la Constitución reconoce y garantiza a toda nacionalidad.
2. Los poderes de la Comunidad Autónoma de Aragón emanan del pueblo aragonés y de la Constitución.
3. La Comunidad Autónoma de Aragón, dentro del sistema constitucional español, ostenta por su historia una identidad propia en virtud de sus instituciones tradicionales, el Derecho foral y su cultura.

Asinas que Aragón en l’ambito legal ye una nacionalidat historica que ha esdeveniu Comunidat Autonoma. En garra puesto mete “rechión” (y tampoco no país u nación). En l’ambito nomás que legal, Aragón ye, repito, una nacionalidat historica que s’ha feito d’ella mesma Comunidat Autonoma. Ixa ye a denominación que fueras d’atras custións politicas habria de rispetar a presidenta d’Aragón quan charra como presidenta d’Aragón.

Puestar que Rudi piense que Aragón nomás que ye una rechión espanyola, igual que yo pienso que ye una nación que habría d’esfer-se y marchar d’Espanya. Pero encara que Rudi piense ixo, como bells atros aragoneses, como que charra como presidenta d’a Comunidat Autonoma d’Aragón, que en ye, porque ye una nacionalidat historica que ha decidiu fer-se Comunidat Autonoma, habría de rispetar ixa, y nomás que ixa denominación. L’atra, la que li fa goyo, ta las tertulias de casa suya.

 

Puedes dejar una respuesta, o un trackback desde tu sitio.

Una respuesta to “Región, qué hermosa eres”

  1. Bitacoras.com says:

    enero 3rd, 2012 at 17:52

    Información Bitacoras.com…

    Valora en Bitacoras.com: Si bella cosa ye platera en os zaguers tiempos en Aragón ye a reversión d’un cierto sentimiento aragonesista, en electors, pero tamién en a carrera. As tres u quatre zagueras eleccions han contrimostrau que o voto “ara……

Dixa un comentario