Por o chusto dreito de conquiesta. 304 anyos chusmesos

miércoles, junio 29, 2011 15:41
Publicado en la categoría purnas

O 29 de chunio de 1707, fa 304 anyos, o rei espanyol Felipe V de Borbon, derogo totz os dreitos forals y territorials de l’antigo reino d’Aragon. Encara que a historiografia espanyola (y aragonesa) ha quiesto fer d’ista calendata por un costau una data que dixar xublidata y por l’atra un feito bueno ta Espanya y mesmo t’Aragon, ye bueno remerar que tal diya como huei Aragon perdio de facto a suya presonalidat churidica propia como pais independient (encara que compartindo corona con atros estaus).

Y no lo facio por a bondat d’o primer Borbon, ni porque nos querese a-saber-lo. Lo facio, como dixan esclatero os documentos, por dreito de conquiesta. Porque buena parti d’o reino s’heba devantau contra o rei borbon y heba refirmau a o candidato d’os Austria, que ya heba churau os fueros y libertatz d’os aragoneses.

Considerando haber perdido los Reinos de Aragón y de Valencia, y todos sus habitadores por el rebelión que cometieron, faltando enteramente al juramento de fidelidad que me hicieron como a su legítimo Rey y Señor, todos sus fueros, privilegios, exenciones y libertades que gozaban y que con tan liberal mano se les habían concedido, así por mí como por los Señores Reyes mis predecesores, particularizándolos en esto de los demás Reinos de esta Corona; y tocándome el dominio absoluto de los referidos reinos de Aragón y de Valencia, pues a la circunstancia de ser comprendidos en los demás que tan legítimamente poseo en esta Monarquía, se añade ahora la del justo derecho de la conquista que de ellos han hecho últimamente mis Armas con el motivo de su rebelión; y considerando también, que uno de los principales atributos de la Soberanía es la imposición y derogación de leyes, las cuales con la variedad de los tiempos y mudanza de costumbres podría yo alterar, aun sin los graves y fundados motivos y circunstancias que hoy concurren para ello en lo tocante a los de Aragón y Valencia.

Encara asinas, os “buenos aragoneses de bien” han cilebrau a imposicion d’a Capitania Militar como si estase un feito resenyable, han feito homenaches a una bandera que no esistiba pas, han aplaudiu a o rechimient que imposo a lei melitar en 1707, lo Numancia, y mesmo consideran que a presonalidat churidica d’o Reino yera un problema ta “la verdadera igualdad de todos los españoles”. Encara huei continan bells aragoneses traicionando a o pais, creyendo que de chinollos se vive millor que de pie, y continan creyendo que tot ixo estio un feito consecuent y que ocurrio porque teneba que ocurrir. Xublidan o documento orichinal, ixe que agora fa 304 anyos que estio publicau y que dixa plateras as cosas…”por o chusto dreito de conquiesta“.

Puedes dejar una respuesta, o un trackback desde tu sitio.

2 Respuestas to “Por o chusto dreito de conquiesta. 304 anyos chusmesos”

  1. Bitacoras.com says:

    junio 29th, 2011 at 15:44

    Información Bitacoras.com…

    Valora en Bitacoras.com: O 29 de chunio de 1707, fa 304 anyos, o rei espanyol Felipe V de Borbon, derogo totz os dreitos forals y territorials de l’antigo reino d’Aragon. Encara que a historiografia espanyola (y aragonesa) ha quiesto fer d’ista……

Dixa un comentario