Huei fa 303 anyos que Aragon tresbatio a suya independencia

martes, junio 29, 2010 16:35
Publicado en la categoría purnas

Ista data siempre pasa a amagatons en os meyos de comunicacion aragoneses, y mesmo ta os partius aragonesistas, nacionalistas y mesmo soberanistas, pero o 29 de chunio de 1707 Aragon tresbatio de facto a suya independencia que nomas tenio atra vegada en un  breu espacio en 1808, con a convocatoria de Cortes feita por Palafox.

O 29 de chunio, con l’aplicacion d’os Decretos de Nueva Planta, Aragon tresbatiba totz os organos d’almenistracion politica propios, y dende ixe inte, s’aplicaban en l’antigo Reino as leis propias de Castiella. Disparixeban as Cortes, a Diputacion, o Chusticia, o bayle cheneral y mesmo lo Consejo, creyato en o sieglo XV con a union d’as Coronas d’Aragon y Castiella con o matrimonio dentre Fernando II y Isabel de Castiella.

O testo d’ixe primer Decreto, que dimpues se completaria con atros testos dica o 1716 no dixa dudas sobre os motius d’o nuevo rei Borbon. Ye important remerar istos motius que diz o testo porque o fin d’a organizacion d’o Reino no estio por decision d’os aragoneses, como preban de dicirnos tantas vegadas, mesmo dende as institucions recreyatas sieglos dimpues. (u amagar-lo como en a propia web d’o Gobierno d’Aragon, an parixe que as institucions dixoron d’esistir por si mesmas)

Asinas diz o primer Decreto de Nueva Planta:

Considerando haber perdido los Reinos de Aragón y de Valencia, y todos sus habitadores por el rebelión que cometieron, faltando enteramente al juramento de fidelidad que me hicieron como a su legítimo Rey y Señor, todos sus fueros, privilegios, exenciones y libertades que gozaban y que con tan liberal mano se les habían concedido, así por mí como por los Señores Reyes mis predecesores, particularizándolos en esto de los demás Reinos de esta Corona; y tocándome el dominio absoluto de los referidos reinos de Aragón y de Valencia, pues a la circunstancia de ser comprendidos en los demás que tan legítimamente poseo en esta Monarquía, se añade ahora la del justo derecho de la conquista que de ellos han hecho últimamente mis Armas con el motivo de su rebelión; y considerando también, que uno de los principales atributos de la Soberanía es la imposición y derogación de leyes, las cuales con la variedad de los tiempos y mudanza de costumbres podría yo alterar, aun sin los graves y fundados motivos y circunstancias que hoy concurren para ello en lo tocante a los de Aragón y Valencia.

Puedes dejar una respuesta, o un trackback desde tu sitio.

3 Respuestas to “Huei fa 303 anyos que Aragon tresbatio a suya independencia”

  1. Bitacoras.com says:

    junio 29th, 2010 at 16:38

    Información Bitacoras.com…

    Valora en Bitacoras.com: Ista data siempre pasa a amagatons en os meyos de comunicacion aragoneses, y mesmo ta os partius aragonesistas, nacionalistas y mesmo soberanistas, pero o 29 de chunio de 1707 Aragon tresbatio de facto a suya independencia qu…..

  2. Chuflo says:

    julio 4th, 2010 at 0:52

    Ta yo isto ye una imitazion redicula de las fateras de los catalans. Fa 300 años los aragoneses yeranos mas libres que güei? M’esmelico chiquet. No sigas poca sustanzia.

  3. Chorche says:

    julio 12th, 2010 at 12:56

    Isto ye istoria. Nomas que ixo. Ta tu ye una fatera? Pues cosa, puetz arreguir-te a gusto.

Dixa un comentario