Os no-nacionalistas y a suya seleccion. Huet, Octavio Gómez Millán

jueves, junio 24, 2010 17:49
Publicado en la categoría purnas

Cuan plega o tiempo de l’esporte rei (y no pas con atros) os no-nacionalistas, amagaus de vegadas en as pachinas de cultura u fendo prexinadas fundas sobre a cultura postmoderna, debantan a capeza dende os suyos foradetz ta dar-nos licions de savoir faire. Huet, dende as pachinas de l’Heraldo, uno que no s’amaga asoben ixa ye a verdat, y gosa d’amostrar o suyo no-nacionalismo (rojigualdo a caramuello) en as suyas letras de rigor.

Diz Gómez Millán:

Que quede claro que a mi el fútbol me aburre soberanamente y más los mundiales, que han perdido toda su capacidad de épica desde USA 94 (una final que se decida por penaltis ni es final ni es nada).

Y por ixo va a charrar-nos de futbol, fuera de que igual no ye de futbol d’o que quiere fablar.

Pero el bombardeo mediático que estamos recibiendo en estos días es capaz de saturar hasta al más indolente y ajeno a la fiebre del balompié: el soniquete “Todos con la roja”. Lo de la roja es el habitual desatino políticamente correcto que, con un tinte netamente malicioso, evita el empleo de la palabra España (con perdón, como siempre).

Cata! que no yera de futbol, que yera d’identidatz y senyas, d’ixo d’o que charran os nacionalistas, no ells. Ye que ixo de que digan La Roja y no pas la eterna Espanya, ye un problema d’orden mayor. Ye curioso o caso, porque ixo d’a Roja lo s’inventoron bells d’os mas “nonacionalistas” d’o mundo espanyol, os periodistas esportius. Pero, siente, que lis fa mal a os “nonacionalistas” culturals. Por atra parti, a poca tele u rayo u diarios que aigaz visto istos diyas veyerez que no ye que Espanya s’aiga borrau de l’imachinario colectivo. Mesmo regalan chorizos espanyols, prou que si.

Chorizos d'Espanya

Chorizos d'Espanya. A foto ye de Pasapues

Y es que lo de la selección no ha sido realmente un problema hasta que han empezado a ganar títulos y claro, el pastel es demasiado apetecible como para dejarlo escapar por una cuestión de nomenclatura. CUando era crío, en los felices ochenta, recuerdo que a la selección se la llamaba la Furia, no se muy bien por qué, sería por la intensidad con la que se golpeaba una y otra vez contra el muro de cuartos de final.

L’argumento ye esclatero, pero diz muito d’a forma de pensar d’os “nonacionalistas”. Os valors eternos no se cambean, encara que ixo siga ta adibir mas chent. U agafas tot, a unidat d’o destino universal que se diz Espanya y nomas Espanya u xublida-te de estar un d’ells. Ni t’adibir tienen capacidat de incluyir, si se repleca o matiz, ye millor conquerir.

Incluso en la época en la que Arconada se bajaba las medias para cubrir la bandera y la Federación regaló un par de ligas a la Real Sociedad y al Athletic de Bilbao para que las cosas no se agitaran demasiado, los jugadores eran convocados para jugar con España.

Ye que os equipes vascos nomas pueden ganar ligas espanyolas si ye porque se las regalan. A version d’os 80 d’o Villarato, be-de estar. Cuatro temporadas seguidas regalando titulos a os vascos ta que no cridasen guaire. Pero como una imachen vale mas que mil parolas (por muy “nonacionalistas” que sigan), asti tenemos a Arconada amostrando a bandera espanyola en as meyas. Y asti un articulo que esplanica porque no las levaba de vegadas.

Arconada con a bandera d'Espanya

Arconada con a bandera d'Espanya

Ahora seguimos gastando dinero en la gansada de las selecciones autonómicas para continuar con el habitual seguidismo acomplejado hacia nuestras regiones vecinas y cada Navidad cae algún partido con potenciales rivales como Chipre o Guatemala.

Octavio Gómez Millán ye aragones, de Zaragoza, por mas senyas. Ye de dar que en ista frase abria de fablar de as seleccions aragonesas. A zaguera vegada que chugo Aragon, a seleccion absoluta, estio en 2006, contra Chile. Feba 4 anyos que no chugaba y atros cuatro (en o 98 dende l’anterior). Antis d’ixo dende o 73 no eba chugato. Y antis, en o 58. No son guaires partius, y profes, encara que siga una gansada no suposa guaire gasto 5 partius en 50 anyos. U siga, ye mentira que cada Nadal i aiga garra partiu contra Chipre u Guatemala, y profes, totz os partius que ha chugau en a suya istoria a seleccion absoluta d’Aragon (mesmo contra Espanya) no han costau ni a milesima parti d’os diners d’a prima d’un chugador d’Espanya por chugar o Mundial. Pero, misterio, istos diners no amanixen en o capitol de gansadas d’os “nonacionalistas”.

Todo sea por seguir manejando el papel de fumar a la hora de la micción. Como es habitual mi amigo Juan Luis Saldaña se me ha adelantado y ha creado su propio grupo en Facebook: “Yo no pienso llamarla así”. Yo me dejaría de medias tintas y usaría el término correcto: “El seleccionado de los mejores jugadores procedentes de las distintas naciones que integran el estado español”. Lo que no se es cómo vamos a poder meter todo eso en una camiseta.

Una mica de publicidat ta rematar, una mica d’ixa coña marinera tan nuestra y listo, apanyau. Ya emos feito una reflexion sobre lo ser espanyol, o futbol, La Roja y lo malcaraus y bandarras que son os si-nacionalistas. “pero ojo, eh? que yo no soy nacionalista, que a mi solo me gusta llamar a las cosas por su nombre”. Con dos cojones y Viva la Roja (digo, España, España).

Puedes dejar una respuesta, o un trackback desde tu sitio.

5 Respuestas to “Os no-nacionalistas y a suya seleccion. Huet, Octavio Gómez Millán”

  1. Bitacoras.com says:

    junio 24th, 2010 at 17:56

    Información Bitacoras.com…

    Valora en Bitacoras.com: Cuan plega o tiempo de l’esporte rei (y no pas con atros) os no-nacionalistas, amagaus de vegadas en as pachinas de cultura u fendo prexinadas fundas sobre a cultura postmoderna, debantan a capeza dende os suyos foradetz ta……

  2. virgínia says:

    junio 27th, 2010 at 16:39

    En nengún caso s’ha d’ortografiar güe/hue con -t zaguera dau que no ye etimolochica!! Millor esportivo, no pas esportiu. Millor ‘radio’, no pas ‘rayo’, ixe ye o d’as bicicletas. Equipo, no pas equipo. Esclatero ye a la vista, que ye vistero. En aragonés, ‘claro’. Un mal uso prou ixemenato en ‘fabla’. Gansada podría decir-se ‘sanantonada’. Gracias!! Ah, y d’acuerdo en tot lo que dices d’este probrichón de Gómez-Millán.

  3. Piluca says:

    junio 29th, 2010 at 13:49

    Excelente artículo Chorche. No me canso de leerlo

  4. JM says:

    julio 14th, 2010 at 11:05

    m’enrabia iste fchendero, fa risera

  5. Resumen d’o 2010 en purnas.com | Purnas en o zierzo says:

    diciembre 30th, 2010 at 12:51

    […] 24: Os no-nacionalistas y a suya seleccion. Huet, Octavio Gómez Millán (4) […]

Dixa un comentario