Di-me que soi y que he de sentir

lunes, mayo 24, 2010 17:38
Publicado en la categoría purnas

L’atro diya @tarazonando me deciba en Twitter que El País escribiba sobre a lei de custodia compartida (PDF) aprebada por a nuestra “región”. Ixo a lo menos, deciban en a portalada d’o diario, encara que dimpues, y puestar porque yera escrito dende Barcelona, o testo charraba de Comunidad Autonoma. Dende Aragón Colonial he prebau mientres tres anyos de sinyalar o mal fer de os meyos aragoneses cuan charraban de “estadisticas regionales”, “región” u “economia regional”. Y digo de meyos aragoneses y no pas d’espanyols, como El Pais, que ni tien edicion aragonesa. Ye dificil demanar a atra chent que rispete a legalidat autual d’Aragon cuan os mesmos aragoneses no lo femos.

L’Estatuto d’Aragon, con totas as suyas mancas, dixa esclatero lo que ye Aragon.

  1. Aragón, nacionalidad histórica, ejerce su autogobierno de acuerdo con el presente Estatuto, en el ejercicio del derecho a la autonomía que la Constitución reconoce y garantiza a toda nacionalidad.
  2. Los poderes de la Comunidad Autónoma de Aragón emanan del pueblo aragonés y de la Constitución.
  3. La Comunidad Autónoma de Aragón, dentro del sistema constitucional español, ostenta por su historia una identidad propia en virtud de sus instituciones tradicionales, el Derecho Foral y su cultura.

Atamas d’ixo, d’a propia consideracion que Aragon tiene legalment, o d’os trangos d’a suya istoria que charran que Aragon ye un pueblo con identidat propia dende fa 1200 anyos, son asabelas as muestras que os propios aragoneses femos de nusatros mesmos. Istas nomas son d’istos zaguers diyas.

  • A posible candidata d’o PSOE a lo Gobierno d’Aragon, Eva Almunia, mos dice que emos de sentir y sobre tot, dixa esclatero o que piensa o PSOE d’a “nacionalidat istorica aragonesa”. Tamien ye atra que charra por totz os aragoneses, atamas que o propio barometro que encarga cada tres meses o gobierno d’Aragon no dixe tan esclatero que totz os aragoneses piensen y sientan o mesmo.

    Como sociedad, como aragoneses, tenemos mucha conciencia de nuestra identidad, pero también somos muy españoles. Nos lo creemos y queremos serlo.

  • Ta dixar esclatero por qué bi ha una bandera d’Espanya bien graniza en o culo d’o Chusticia acotalau d’Aragon, cada anyo l’exercito espanyol sale d’os suyos cuartels ta fer un omenache a ixa bandera en ixe puesto de Zaragoza, concretament, no en atro, ni en a Delegacion d’o Gobierno, nian os cuartels (que bi’n ha y muitos) de l’exercito espanyol en Aragon. As fuerzas vivas d’a ziudat amas, aplauden a iniciativa que dixa claro qui, como y por que acotolo a lo Chusticia y con el parti d’as libertatz d’o viello Reino.
  • Con tota a normalidat d’o mundo os meyos aragoneses emplegan l’adchetivo “regional” ta charrar d’Aragon y mesmo publicacions de l’Asociacion d’a Prensa d’Aragon lo fan servir sin garra vergüenya. Ye lo cutiano, ilegal, pero cutiano. Isto deciban os profesionals d’a comunicacion local en Aragon dimpues d’un Congreso en Balbastro.

    La agenda informativa de Zaragoza y sus administraciones copa en exceso la información regional. Una comunicación más fluida con los medios locales ayudaría a que las cuestiones de más interés encuentren cabida. El medio regional debe abrir los ojos a la información local y los periodistas locales deben buscar la singularidad de sus noticias para encontrar ese hueco.

Puedes dejar una respuesta, o un trackback desde tu sitio.

3 Respuestas to “Di-me que soi y que he de sentir”

  1. Bitacoras.com says:

    mayo 24th, 2010 at 17:43

    Información Bitacoras.com…

    Valora en Bitacoras.com: L’atro diya @tarazonando me deciba en Twitter que El País escribiba sobre a lei de custodia compartida (PDF) aprebada por a nuestra “región”. Ixo a lo menos, deciban en a portalada d’o diario, encara que dimpues, y ……

  2. Razine says:

    mayo 24th, 2010 at 17:52

    Por lo que me toca, en el curro, doy la batalla por perdida. Yo seguiré con mi estatal y autonómico y ellos con su regional y nacional… Es lo que hay en este pais.

  3. Ser Aragon sin ser | Purnas en o zierzo says:

    septiembre 27th, 2010 at 16:49

    […] d’o Teyatro Fleta de Zaragoza u d’ixe nunca feito Espacio Goya. Tamien mos ha dito que mos hemos de sentir muit espanyols, y profes que no facio guaire por as luengas d’Aragon mientres estio consellera de Cultura. […]

Dixa un comentario