De la birtualidat enta la reyalidat. Mireia y a lei de luengas

sábado, junio 28, 2008 12:15
Publicado en la categoría purnas

Ayer tenié o goyo de fer a presentazión de “Em dic Mireia (i el meu cony es diu Carlitos)“. Como no podeba estar d’atra manera, charremos no nomás d’o libro, sino d’a lei de luengas, d’a FACAO, d’a querella, d’a situgazión de lo catalán en Aragón, d’as luitas que mos quedan por concarar y d’a reyalidat d’un Aragón trilingüe. Grazias a Nogará por ufrir o local suyo, porque no ye fázil trobar un puesto en Zaragoza ta presentar un libro en catalán. Grazias a Manel Riu y Mir Roy, por a suya presenzia y fer tan intresán a presentazión d’o suyo libro. Grazias a José Antonio Bergua, de Benavarri, que mos fazió una güellada amanada y sinzera sobre a luenga en o suyo lugar y a dificultad d’a suya perbibenza. Y grazias a toz os que biniez ayer ta sentir-nos charrar, y fer-nos reflexionar a toz sobre a lei que se mos biene denzima. Me premito escribir (manimenos) a presentazión que fazié de l’auto. Güé, cuan he plegau a casa mía, Laura, Mireia y Carlitos ya no i yeran, creigo que marchaban ta la placha. O no.

Semos bibindo un inte prou importán, asabelo d’importán…istos son diyas istoricos, que se’n remerarán por años y años. Se puede crebar una biella istoria, se puede cambear a istoria. Profés que no charro d’a Eurocopa, encara que o parixca. Soi fablando d’a lei de luengas.

Podemos pensar que a lei de luengas se aprebará en setiembre d’iste año. D’indizios en tenemos guaires:

Puestar, allora, que en setiembre a lei de luengas esdebienga d’a birtualidat enta la reyalidat. Como a nuestra quiesta Mireia, creyada por Manel y Mir y que dimpués de pasar de reyal a birtual, dentre uns y zeros, agora torna a pasar atra begada a la reyalidat. D’a web, t’o paper, como antis eba pasau de l’esmo y o prexín d’istos dos ribagorzans enta lo rete.

Ista Mireia cochina mos esplica as suyas istorias sexuals, os suyos emboliques politicos, as suyas basemias con as luengas..y con os idiomas. Y como no ye fázil charrar de tot isto, de politica, de sexo, y como no ye fázil ser a la begada presona birtual y reyal, Manel y Mir dezidioron embolicar-lo tot, y enreligar reyalidat, birtualidat, sexo, politica y luenga, y educazión ta creyar a la suya (la nuestra) Mireia, o suyo Carlitos y toz os atros presonaches que pueblan o libro.

Ista nobela que estió blog, que estió bida, tiene barios rans de leutura. Y no nomás quiero dizir que ye una nobela que se puede leyer con una man, o con dos, pende d’as ganas que tiengas de fer-te goyo a ti mesmo. Tamién tiene barias leuturas, como o Nombre de la Rosa, d’an quitan bels nombres, o bel nombre. Como en o Nombre d’a Rosa bi ha un ran de leutura fázil, d’abenturas, dibertida…y unatro que enreliga una teoría sobre o mundo, o país, a luenga, a politica y as rilazions. Por zierto, que agora que fablo d’o Nombre d’a Rosa, me remero que en iste libro bi ha bellas frases escritas en ixo que os que “No hablan catalán” diz que ye baischaragonésorientaldelestedeltotabansdepllegarentacataluña. Concretamén ixo que fabla Salvatore, o brillante aduyán d’o zireller.

En fin, que reyalidat y birtualidat se mezclan en ista nobela, pero o que ye reyal ye que güe tenemos a Manel y Mir con nusatros. Mireia y a suya mesacha, Laura, no han quiesto benir y parixe que s’han quedau en casa mía. A lo menos mos han dixau bel regalet en forma de canzions. Asinas que aprobeitemos a Manel y Mir, que os tenemos aquí, porque ellos sí fablan catalán, y como dizen en l’epilogo d’o libro, tamién son aragoneses.

Etiquetas: aragonéscatalánaragónluengasley

Puedes dejar una respuesta, o un trackback desde tu sitio.

Dixa un comentario